DPS STS My Country, My Pride Selfie Contest

DPS STS My Country, My Pride Selfie Contest

Dear All,
 
Independence Day in Bangladesh is celebrated on 26th March commemorating the country’s declaration of Independence. The people of Bangladesh pay homage to all the martyrs and the brave warriors who sacrificed their lives to achieve victory over brutal foreign forces. This is also an occasion to revive our patriotism and express our pride in our country. 
 
To kindle the spark of patriotism in young minds, DPS STS School launches a nationwide contest for all children aged 5-16 years.  They are given a platform to share their feelings of patriotism  in 50-60 words with a #hashtag along with a selfie with a background of 
 
* Sriti Shoudho ( The National Martyrs’ Memorial)
* National flag of Bangladesh
* Any National Monument 
* With a face painting representing Bangladesh 
 
The children are requested to fill in the form by clicking the link below and upload their picture along with a #Hashtag: 
#Sacrifice or # Freedom
 
 
Example of a write up-  A nation knitted with sacrifice and courage. A nine-month war led to the birth of a new nation, Bangladesh.  A developing nation, a kingdom of textiles that instils the values of humanity, compassion, and perseverance through its flag which not only represents the country as a whole but the people as well. A proud nation that knows not to bow. 
 
The entries stand a chance to win exciting prizes. From iPad to surprise consolation prizes
 
Hurry, complete it by Thursday, 7th March 2023
 
 
Best regards
DPS STS School Dhaka
 
 
সুধীবৃন্দ,
 
 বাংলাদেশের স্বাধীনতা দিবস ২৬শে মার্চ দেশের স্বাধীনতা ঘোষণার স্মরণে পালিত হয়। বর্বর বিদেশী শক্তির বিরুদ্ধে বিজয় অর্জনের জন্য জীবন উৎসর্গকারী সকল শহীদ ও বীর যোদ্ধাদের প্রতি বাংলাদেশের জনগণ শ্রদ্ধা জানায়।  এটি আমাদের দেশপ্রেমকে পুনরুজ্জীবিত করার এবং আমাদের দেশে আমাদের গর্ব প্রকাশ করার একটি উপলক্ষ্য।
 
তরুণদের মনে দেশপ্রেমের স্ফুলিঙ্গ জাগিয়ে তুলতে, ডিপিএস এসটিএস স্কুল ৫-১৬ বছর বয়সী সকল শিশুদের জন্য একটি দেশব্যাপী প্রতিযোগিতা শুরু করেছে।  তাদের দেশপ্রেমের অনুভূতি ৫০-৬০ শব্দে প্রকাশ করার জন্য একটি প্ল্যাটফর্ম দেওয়া হয়েছে।
একটি #হ্যাশট্যাগের সাথে ,একটি সেলফি সহ এবং একটি ব্যাকগ্রাউন্ডসহ।
 
 * স্মৃতিসৌধ (জাতীয় শহীদ স্মৃতিসৌধ)
 * বাংলাদেশের জাতীয় পতাকা
 * যেকোনো জাতীয় স্মৃতিসৌধ
 * বাংলাদেশের প্রতিনিধিত্বকারী একটি মুখের চিত্রসহ
 
 শিশুদের নিচের লিঙ্কে ক্লিক করে ফর্মটি পূরণ করার জন্য এবং একটি # হ্যাশট্যাগ সহ তাদের ছবি আপলোড করার জন্য অনুরোধ করা হচ্ছে:
 #ত্যাগ  বা  #স্বাধীনতা
 
 ফর্ম লিঙ্ক: https://tinyurl.com/559fau7u
 
 একটি লেখার উদাহরণ- ত্যাগ ও সাহসে গঠিত একটি জাতি। নয় মাসের যুদ্ধের ফলে একটি নতুন দেশ বাংলাদেশের জন্ম হয়। একটি উন্নয়নশীল জাতি, টেক্সটাইলের একটি রাজ্য যা তার পতাকার মাধ্যমে মানবতা, সহানুভূতি এবং অধ্যবসায়ের মূল্যবোধকে উদ্বুদ্ধ করে। যা শুধুমাত্র সমগ্র দেশকেই নয়, জনগণকেও প্রতিনিধিত্ব করে। যে গর্বিত জাতি মাথা নত করতে জানে না।
 
 লিংকে এন্ট্রি  আকর্ষণীয় পুরস্কার জেতার একটি সুযোগ করে দিবে। আইপ্যাড থেকে শুরু সারপ্রাইজ সান্ত্বনা পুরস্কার এর সুযোগ রয়েছে।
 
 দ্রুত করুন, বৃহস্পতিবার, ৭ই মার্চ 2023 এর মধ্যে এটি সম্পূর্ণ করুন।
 
 
 শুভেচ্ছান্তে
 ডিপিএস এসটিএস স্কুল ঢাকা

Leave a Reply

Your email address will not be published.

[newsletter]